OGÓLNE WARUNKI PRZYJMOWANIA ZAMÓWIEŃ

I. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

Zamawiający oświadcza, że zapoznał się z kartami zamawianych produktów i akceptuje je jako zgodne z projektem budowlanym lub koncepcją zagospodarowania terenu.

Klient składający zamówienie zobowiązany jest podać informacje niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia: 

1. Rodzaj urządzeń na plac zabaw (metalowe, drewniane, inne), 

2. Kolor urządzeń (drewno: sosna lub akacja, metal, fitness wg standardów katalogowych firmy NOLMO Sp. z o.o. lub inne za dopłatą), 

3. Rodzaj planowanej nawierzchni na placu zabaw (trawa, piasek, EPDM, inne), 

4. W przypadku konieczności przygotowania koncepcji zagospodarowania placu zabaw: wymiary, powierzchnię, mapę zasadniczą terenu, 

W przypadku dostarczenia dokumentacji projektowej przez Zamawiającego lub montażu na wskazanie (Zamawiający wskazuje miejsce montażu  danego urządzenia) Zamawiający ponosi odpowiedzialność za weryfikację i zachowanie stref bezpieczeństwa na placu zabaw. Zamawiający zobowiązany jest do sprawdzenia na mapie i w terenie, czy mieszczą się na nim strefy bezpieczeństwa urządzeń placu zabaw, przedstawione w załączonych do zamówienia kartach produktów. Strefy bezpieczeństwa określają minimalną przestrzeń bezpieczeństwa dla każdego urządzenia i nie mogą się one nakładać ze strefami bezpieczeństwa innych urządzeń z ruchem wymuszonym (np. huśtawki, karuzele). W ich obrębie nie mogą znajdować się żadne obiekty, jak np. drzewa, krzewy, ścieżki, krawężniki, latarnie, budynki, studzienki, mury, itp.

5. Projekt placu zabaw w przypadku, gdy został on udostępniony przez Inwestora, 

6. Miejsce i termin realizacji dostawy lub montażu,

7. Warunki do realizacji montażu (wymagane przepisami wewnętrznymi szkolenia BHP, badania lekarskie, inne), 

8. Inne istotne informacje dotyczące miejsca montaż (w tym m.in. spadki terenu, montaż na stopie/skarpie, niestabilny grunt, przeszkody terenowe, możliwość dojazdu samochodu do miejsca realizacji zamówienia itp.).

Za formalne zawarcie umowy pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym uznaje się pisemne potwierdzenie przez Sprzedającego zamówienia złożonego przez Kupującego. Złożenie zamówienia przez Kupującego nie wiąże Sprzedającego, a brak jego odpowiedzi nie oznacza milczącego przyjęcia zamówienia.

II. WARUNKI PŁATNOŚCI

1. Warunkiem przyjęcia zlecenia do realizacji jest wpłata zaliczki na podstawie faktury proforma w wysokości określonej na ofercie sprzedaży. 

2. Za zwłokę w zapłacie faktury, w terminie przewidzianym umowie lub na fakturze, Zamawiający zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Wykonawcy odsetek umownych w wysokości 0,1% za każdy dzień zwłoki. Wykonawca zastrzega sobie prawo do przesunięcia, potwierdzonego wcześniej, terminu realizacji montażu urządzeń w przypadku zapłaty z opóźnieniem. Wykonawca zastrzega sobie prawo do własności urządzeń, będących przedmiotem niniejszej umowy, do dnia zapłaty przez Zamawiającego pełnej wartości faktury. 

III. TERMIN REALIZACJI

1. Termin realizacji wynosi od 4 do 12 tygodni (w zależności od wybranego asortymentu) od dnia zaksięgowania pierwszej transzy zaliczki, pod warunkiem terminowej wpłaty drugiej transzy zaliczki i udostępnienia placu budowy na min. 7 dni przed terminem realizacji zamówienia. 

2. W przypadku kumulacji zamówień w danym okresie Wykonawca może wydłużyć termin realizacji. 

3. Dodatkowo Wykonawca ma  prawo do zmiany terminu realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia siły wyższej, np. niekorzystnych warunków atmosferycznych powodujących niemożność prowadzenia prac budowlanych oraz nieprzygotowania placu budowy pod montaż urządzeń placu zabaw, tj. np. niewykonanie korytowania pod strefy bezpieczeństwa, pozostawienie gruntu macierzystego z przeszkodami (np. gruz, skała, beton) do 1,00 m w jego głąb, pozostawienie utwardzonej i zagęszczonej podbudowy w miejscu montażu urządzeń lub wysypanego piasku w miejscach montażu urządzeń.

4. Brak przygotowania placu budowy pod montaż urządzeń na placu zabaw spowoduje obciążenie Zamawiającego kosztami przyjazdu ekipy montującej oraz czasem pracy ludzi i sprzętu.

IV. WARUNKI TRANSPORTU 

1. Jeżeli w zamówieniu dokonano wyceny jednokrotnego transportu/dostawy do wyznaczonego miejsca montażu/dostawy. Każde dodatkowe miejsce dostawy wiąże się z dodatkowym kosztem transportu ustalanym indywidualnie.

2. Jeżeli odbiór towaru pozostaje po stronie Kupującego, Kupujący zobowiązany jest w terminie trzech dni przed wydaniem towaru z Magazynu, przekazać Sprzedającemu za pomocą poczty elektronicznej informację zawierającą datę i godzinę planowanego odbioru, imię i nazwisko kierowcy odbierającego Towar oraz numer rejestracyjny samochodu transportowego.

3. W przypadku samodzielnego montażu urządzeń zabawowych Zamawiający zobowiązany jest do korzystania z instrukcji dostarczonych przez NOLMO Sp. z o.o. Brak zastosowania się do instrukcji montażu może spowodować utratę gwarancji.

V. WARUNKI MONTAŻU

1. W przypadku montażu urządzeń na powierzchniach ze spadkiem terenu, stropowych i betonowych, Wykonawca dokona indywidualnej kalkulacji kosztu wykonania usługi na podstawie dostarczonych przez Zamawiającego dokumentów i informacji tj. przekrój stropu/betonu, rodzaj i wymiar (wysokość) nawierzchni bezpiecznej planowanej do położenia na stropie/betonie, dopuszczalna wysokość fundamentów/kotew niezbędnych do zamontowania urządzeń, planowany harmonogram prac. 

2. W przypadku montażu urządzeń na terenach otwartych (parki, skwery, tereny zielone, podwórka osiedlowe, itd.), niezabezpieczonych przez Zamawiającego lub Inwestora od dostępu osób trzecich i postronnych, dodatkowe koszty ochrony i zabezpieczenia terenu w czasie montażu ponosi Zamawiający.

3. Cena usługi montażu zawiera koszt betonowania urządzeń zabawowych według normy bezpieczeństwa PN-EN 1176 w rodzimym gruncie (od 0,6 m do 1,0 m w jego głąb) bez dodatkowo wymaganych technologii, dokumentacji, uprawnień, szkoleń i badań. Inne wymagania Zamawiającego dotyczące montażu i betonowania, wymiarów fundamentów, głębokości ich osadzenia, klasy betonu, dodatkowych uprawnień i szkoleń itp., każdorazowo podlegać będą indywidualnej wycenie.

4. Urobek ziemny pochodzący z wykopów (piasek, ziemia, kamienie, itp.) w cenie usługi zostanie składowy na terenie placu zabaw lub w jego bezpośrednim sąsiedztwie w miejscu wskazanym przez Zamawiające-go/Inwestora. Na zlecenie Zamawiającego/Inwestora urobek ziemny może zostać wywieziony za dodatkową opłatą. Wówczas koszt transportu każdorazowo jest wyceniany indywidualnie.

5. W celu dotrzymania terminów realizacji zamówień montaż odbywa się w godzinach 6.00-22.00 siedem dni w tygodniu. 

6. Zamawiający jest zobowiązany do podania kontaktu do osoby, która udostępni teren pod montaż zamówionych urządzeń w zaplanowanym terminie. W przypadku braku wyznaczenia przedstawiciela Zamawiającego i nieudostępnienia terenu w ustalonym wcześniej terminie, Wykonawcy przysługuje prawo do zmiany terminu montażu i doliczenie kosztów ponownego przyjazdu ekipy montującej.

7. Zamawiający jest zobowiązany do wykonania bezpiecznej nawierzchni placu zabaw zgodnie z normą bezpieczeństwa PN-EN 1177:

Nawierzchnia placu zabaw powinna amortyzować upadki i być dostosowana do norm określających ich krytyczną wysokość upadkową. 

Nawierzchnia w zależności od wysokości upadkowej urządzeń zabawowych może być wykonana z następujących rodzajów nawierzchni tj. darń/gleba, kora, wióry, piasek, żwir i materiałów syntetycznych (SBR, EPDM).

Karty produktów załączone do zamówienia określają wysokość swobodnego upadku dla każdego urządzenia, od której zależy rodzaj i grubość wymaganej normą bezpieczeństwa nawierzchni.

7.1 Warunki przygotowania przez Zamawiającego terenu pod montaż urządzeń zabawowych w przypadku zastosowania nawierzchni piaskowej lub żwirowej:

ETAP I

a) Wykonanie koryta pod strefy bezpieczeństwa. 

b) Osadzenie obrzeży/krawężników (muszą być osadzone przed montażem urządzeń w celu ich montażu na wyznaczonym poziomie „0”) 

ETAP II

c) Montaż urządzeń zabawowych (po stronie Zamawiającego lub Zleceniobiorcy w zależności od uzgodnień umownych)

ETAP III

d) Wysypanie piasku lub żwiru do stref bezpieczeństwa – po montażu urządzeń. 

7.2 Warunki przygotowania przez Zamawiającego terenu pod montaż urządzeń zabawowych w przypadku zastosowania nawierzchni syntetycznej – montaż w podbudowie:

ETAP I

a) Wykonanie korytowania pod strefy bezpieczeństwa, 

b) Osadzenie obrzeży/krawężników (muszą być osadzone przed montażem urządzeń w celu ich montażu na wyznaczonym poziomie „0”), 

c) Przygotowanie podbudowy pod nawierzchnię bezpieczną, z tym, że bez ostatniej warstwy wyrównującej lub warstwy betonu, 

ETAP II

d) Montaż urządzeń zabawowych (po stronie Zamawiającego lub Zleceniobiorcy w zależności od uzgodnień umownych)

ETAP III

e) Położenie ostatniej warstwy podbudowy i jej zagęszczenie,

f) Ułożenie bezpiecznej nawierzchni.

7.3 Warunki przygotowania przez Zamawiającego terenu pod montaż urządzeń zabawowych w przypadku zastosowania nawierzchni syntetycznej – montaż w szalunkach:

ETAP I

a) Wykonanie korytowania pod strefy bezpieczeństwa, 

b) Osadzenie obrzeży/krawężników (muszą być osadzone przed montażem urządzeń w celu ich montażu na wyznaczonym poziomie „0”), 

c) Wykonanie szalunków (40x40x60cm) – zgodnie z koncepcją i rysunkiem NOLMO z rozrysowanymi szalunkami – wymiarowanie od krawężnika

d) Przygotowanie podbudowy pod nawierzchnię bezpieczną

 ETAP II

e) Montaż urządzeń zabawowych (po stronie Zamawiającego lub Zleceniobiorcy w zależności od uzgodnień umownych)

ETAP III

f) Ułożenie bezpiecznej nawierzchni.

7.4 Warunki przygotowania przez Zamawiającego terenu pod montaż urządzeń zabawowych w przypadku zastosowania nawierzchni trawiastej:

ETAP I

a) Oddanie ekipie montażowej frontu robót: teren musi być odwodniony, wyrównany, oczyszczony z gruzu i zanieczyszczeń i dostosowany do planowanej nawierzchni (trawa, trawa z rolki, mata przerostowa)

ETAP II

b) Montaż urządzeń zabawowych wraz z zasypaniem miejsc pomontażowych (po stronie Zamawiającego lub Zleceniobiorcy w zależności od uzgodnień umownych)

ETAP III

c) Zasypanie terenu / stref bezpiecznych placu zabaw humusem o grubości od 5 do 10cm  

d) Ponowne wyrównanie i splantowanie terenu

e) Wysiew trawy, rozłożenie trawy z rolki lub montaż mat przerostowych wg wytycznych producenta nawierzchni

7.5 Warunki przygotowania przez Zamawiającego terenu pod montaż urządzeń zabawowych na betonie na poziome od -0,05 do 0,00 m (przy nawierzchni syntetycznej):

ETAP I

a) Oddanie ekipie montażowej frontu robót: płyty betonowej o wytrzymałości pozwalającej na montaż urządzeń zabawowych.

ETAP II

b) Montaż urządzeń zabawowych w płycie betonowej na kotwy rozporowe. (po stronie Zleceniobiorcy w przypadku zleceń z montażem)

ETAP III

c) Montaż nawierzchni bezpiecznej.

7.6 Warunki przygotowania przez Zamawiającego terenu pod montaż urządzeń zabawowych na stropie:

ETAP I

a) Dostarczenie przez Zamawiającego przekroju warstw stropu i nawierzchni celem zaprojektowania odpowiednich kotew do urządzeń zabawowych oraz przedstawienia projektowanych warstw hydroizolacyjnych i omówienie możliwości zastosowania kotew rozporowych. W przypadku braku możliwości zastosowania kotew rozporowych do stropu, dobór odpowiedniego dla projektu sposobu montażu: przez ułożenie warstwy betonu nad warstwą hydroizolacyjną, do którego będą zastosowane kotwy rozporowe, lub przez zastosowanie kotew urządzeń o odpowiednich blachownicach, na które zostanie ułożony beton.

Uwaga: w przypadku dostarczenia niekompletnych danych lub zmiany rozwiązań projektowych po udzieleniu zlecenia koszty ewentualnych przeróbek urządzeń ponosi Zleceniodawca.

ETAP II

b) Montaż urządzeń zabawowych w płycie betonowej na kotwy rozporowe. (po stronie Zleceniobiorcy w przypadku zleceń z montażem)

ETAP III

c) Montaż nawierzchni bezpiecznej.

VI. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

Zamawiający ma prawo odstąpić od zamówienia / umowy bez podawania przyczyny do 14 dni od jej zawarcia. Odstąpienie od umowy musi mieć formę pisemną. W przypadku odstąpienia od umowy do 14 dni wpłacona na poczet realizacji zamówienia zaliczka podlega zwrotowi. Po w/w czasie zaliczka automatycznie staje się zadatkiem na poczet poniesionych wydatków związanych z realizacją zamówienia / przedmiotu umowy. Jeśli poniesione wydatki na realizację zlecenia są wyższe niż wpłacony zadatek, wówczas Wykonawca może wysunąć również dodatkowe roszczenie odszkodowawcze.

VII. ODBIORY

Zamawiający jest zobowiązany do odebrania ukończonych prac w ciągu 3 dni od daty zgłoszenia ich ukończenia przez Wykonawcę. Po upływie tego czasu Wykonawca zastrzega sobie prawo do dokonania jednostronnego odbioru robót popartego stosownym protokołem.

VIII. ZGŁASZANIE REKLAMACJI

1. Gwarancja obowiązuje od daty wystawienia faktury sprzedaży towaru lub/i usługi. 

2. Gwarancja obowiązuje dla zamówień realizowanych na rynku polskim oraz dla dystrybutorów zagranicz-nych w ramach ramowej gwarancji współpracy.

3. Zgłoszenie reklamacji powinno mieć formę pisemną i może być przesłane pocztą tradycyjną, elektroniczną lub bezpośrednio w siedzibie Gwaranta w terminie do 7 dni od daty wykrycia wady. Niedotrzymanie terminu zgłoszenia reklamacji skutkuje utratą uprawnień gwarancyjnych.

4. Dane teleadresowe do zgłaszania reklamacji:

·       Siedziba Gwaranta: 41-600 Świętochłowice, ul. Wojska Polskiego 84;

·       e-mail.: serwis@nolmo.pl;

·       tel.: +48 32 241 52 23

5. Reklamację jest uznana za zgłoszoną w dniu przekazania Gwarantowi kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego, zawierającego:

·       szczegółowy opis usterki,

·       dokumentację zdjęciową,

·       kopię faktury lub innego dokumentu potwierdzającego zakup produktu,

·       kopię karty gwarancyjnej,

·       kopię dokumentu potwierdzającego przeprowadzanie w okresie gwarancji rocznych kontroli technicznych urządzeń placu zabaw, zgodnie z aktualną normą PN-EN 1176-7, o ile okres pomiędzy wystawieniem faktury a zgłoszeniem gwarancji jest dłuższy niż 1 rok.

6. W przypadku wystąpienia wady Nabywca jest zobowiązany do skutecznego zabezpieczenia urządzenia lub części z wadą w sposób uniemożliwiający dalsze użytkowanie oraz, jeśli możliwe, do jego przechowywania w warunkach zgodnych z zaleceniami Gwaranta do czasu dokonania oględzin.

7. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie do 14 dni od daty przekazania Gwarantowi kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego. W uzasadnionych przypadkach (np. konieczność przeprowadzenia dodatkowych badań) Gwarant zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego terminu, o czym Nabywca zostanie poinformowany.

8. Dane osobowe zawarte w zgłoszeniu reklamacyjnym są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej Gwaranta.

9. Szczegółowe informacje dotyczące warunków gwarancji ujęto w dokumencie „Gwarancja” lub „Gwarancja ramowa” będącym załącznikiem do zlecenia/zamówienia.